چرا نمایشگاه گاز؟

اصالت و موضوعیت نمایشگاه صنعت گاز ایران به اندازه ­ای از پشتوانه علمی و تخصصی برخوردار بوده است که بنابر نظر قاطبه ­ی مسئولین و کارشناسان، یکی از موارد مهم مغفول مانده در صنعت گاز و حوزه انرژی کشور را مرتفع می ­سازد و یک تصمیم در راستای تامین منافع ملی است.

برگزاری این نمایشگاه، به اندازه کافی و به دلایل مختلف، جذابیت بالایی دارد تا انگیزه مشارکت را در مخاطبین خود برای حضور در گردهمایی بزرگ صاحبان نام و دست اندرکاران تولیدی، صنعتی و تجاری گاز در یک رویداد تخصصی به میزبانی تهران، فراهم آورد.

نمایشگاه صنعت گاز ایران در حالی اولین دوره برگزاری خود را در شهریورماه سال 97 تجربه کرد که ظرفیت ها و توانمندی های موجود در ایران، موید استعداد این رویداد برای مطرح شدن به عنوان یک نمایشگاه طراز اول بین المللی در حوزه انرژی است.

از آنجا که بررسی برگزاری یک رویداد از دیدگاه مسئولان، دست اندرکاران و کارشناسان تخصصی، دارای اهمیت است اظهارات برخی از فعالان و صاحب نظران بخش دولتی و خصوصی حوزه انرژی در ارتباط با نمایشگاه صنعت گاز ایران که موید ضرورت انجام این رویداد است به شرح زیر ارائه می شوند:

           برگزاری نمایشگاه گاز یک تصمیم راهبردی در جهت تامین منافع ملی است

          هویت گاز ناشناخته است / گاز، نفت را پشت سر می­گذارد

           نمایشگاه گاز عرصه تبلور اقتدار ایران در دنیای انرژی است

           لزوم حمایت وزارت نفت و شرکت ملی گاز از نمایشگاه صنعت گاز ایران

           رویکرد نمایشگاه صنعت گاز، اولویت راهبردی شرکت ملی گاز ایران است

           گاز نیازمند نگاه مستقل و برپائی نمایشگاه گسترده بین المللی است

          نمایشگاه بین ­المللی گاز ایران با اهمیت و مورد استقبال واحدهای صنعتی است

         کمیسیون انرژی مجلس از نمایشگاه گاز با پیش­گامی بخش خصوصی حمایت می­ کند

           نمایشگاه صنعت گاز ایران، رویدادی که مغفول مانده بود

           جدا شدن نمایشگاه گاز از نفت، ضروری بود

           نمایشگاه گاز باید 20 تا 25 سال گذشته بر پا می­شد

           برگزاری نمایشگاه صنعت گاز ایران، موفقیت آمیز بوده است

          نمایشگاه گاز ایران رقیب جدی نمایشگاه روسیه می­ شود

           برگزاری نمایشگاه تخصصی گاز لازم بود/ نمایشگاه گاز شروع خوبی داشت

           اولین گام نمایشگاه صنعت گاز، سخت اما با اهمیت است

            گاز، کالایی جدید ! / رعایت آداب تجارت گاز، ضرورت نفوذ در بازارهای بین المللی است

            نمایشگاه صنعت گاز ایران، پیوند دهنده بخش خصوصی داخلی و خارجی است

           نمایشگاه صنعت گاز، جایگاه ایران را در جهان ارتقاء می‌بخشد و زمینه ساز تبدیل شدن کشور به هاب انرژی در منطقه است

به طور خلاصه ویژگی های این نمایشگاه برای مشارکت را می توان این گونه بیان کرد:

  1. برپایی نمایشگاه بین المللی صنعت گاز به طور اخص در کشور ایران با رتبه اول ذخایر گازی جهان و فرصت های موجود در کشور برای فعالیت و همکاری در صنعت گاز ایران
  2. گردهمایی دست اندرکاران صنعت گاز در یکی از بزرگترین رویدادهای تخصصی حوزه انرژی در خاورمیانه و جهان
  3. حضور کشورها و شرکت های صاحب نام در صنعت گاز و صنایع مرتبط و وجود زمینه برای ایجاد یا افزایش تعاملات صنعتی و تجاری در سطوح مختلف

مشارکت کنندگان اولین دوره در پاسخ به این سوال که هدف شما از حضور در اولین دوره نمایشگاه چه بوده است؟، هدف خود را این گونه بیان کردند:

حفظ ارتباط با مشتريان و ذينفعان شركت 21%، جذب مشتری 21%، ارائه محصولات و خدمات 17%، معرفی محصولات و خدمات جدید 16%، برندسازی12%، کسب اطلاعات بازار هدف 11%، اعطای نمایندگی2%

اهداف

در نظر سنجی اولین دوره نمایشگاه، ضرورت برگزاری از منظرهای 7گانه زیر از بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان، سوال شد که نتایج قابل توجه زیر به دست آمد:

1) به چه ميزان با ضرورت برگزاری نمايشگاه صنعت گاز به صورت تخصصی موافق هستيد؟

مشارکت کنندگان: بسیار زیاد: 36%، زیاد: 27%، متوسط: 17%، کم: 7%، خیلی کم: 10% ، بدون نظر: 3 %

بازدیدکنندگان: بسیار زیاد: 38%، زیاد: 22%، متوسط: 32%، کم: 2%، خیلی کم: 4% ، بدون نظر: 2 %

002

003

2) برگزاری نمايشگاه بين ­المللی صنعت گاز در ايران چه تاثيری در تقويت جايگاه ايران در سطح بين ­الملل دارد؟

مشارکت کنندگان : بسیار زیاد: 40%، زیاد: 23%، متوسط: 23%، کم: 7%، خیلی کم: 7% ، بدون نظر: 0 %

بازدیدکنندگان: بسیار زیاد: 38%، زیاد: 36%، متوسط: 12%، کم: 10%، خیلی کم: 4% ، بدون نظر: 0 %

3) به ­چه­ ميزان برگزاری نمايشگاه بين­ المللی صنعت گاز در ارتقای جايگاه ايران در ميزبانی رويدادهای انرژی در سطح بين ­الملل مؤثر است؟

مشارکت کنندگان : بسیار زیاد: 40%، زیاد: 23%، متوسط: 23%، کم: 7%، خیلی کم: 7% ، بدون نظر: 0 %

بازدیدکنندگان: بسیار زیاد: 38%، زیاد: 36%، متوسط: 12%، کم: 10%، خیلی کم: 4% ، بدون نظر: 0 %

4) برگزاری نمايشگاه بين­ المللی صنعت گاز به چه ميزان در ارتقای جايگاه ايران در تجارت جهانی نقش آفرين است؟

مشارکت کنندگان : بسیار زیاد: 27%، زیاد: 40%، متوسط: 20%، کم: 7%، خیلی کم: 3% ، بدون نظر: 3 %

بازدیدکنندگان: بسیار زیاد: 18%، زیاد: 44%، متوسط: 18%، کم: 8%، خیلی کم: 8% ، بدون نظر: 4 %

004 004 

5) برگزاری نمايشگاه بين­المللی گاز به چه ميزان در معرفی دستاوردهای فناورانه - انتقال فناوری و حمايت از شركت­های دانش بنيان موثر است؟

مشارکت کنندگان : بسیار زیاد: 30%، زیاد: 37%، متوسط: 20%، کم: 7%، خیلی کم: 3% ، بدون نظر: 3 %

بازدیدکنندگان: بسیار زیاد: 26%، زیاد: 40%، متوسط: 18%، کم: 10%، خیلی کم: 2% ، بدون نظر: 4 %

006

007

6)به چه ميزان برگزاری نمايشگاه صنعت گاز نشان­گر اهتمام مديران كشور برای در اولويت قرار دادن صنعت گاز در سطح كلان می­باشد؟

مشارکت کنندگان : بسیار زیاد: 27%، زیاد: 40%، متوسط: 13%، کم: 10%، خیلی کم: 7% ، بدون نظر: 3 %

بازدیدکنندگان: بسیار زیاد: 18%، زیاد: 4%، متوسط: 34%، کم: 14%، خیلی کم: 18% ، بدون نظر: 12 %

7) برگزاری نمايشگاه های بين­المللی به ويژه صنعت گاز به چه ميزان در توسعه اقتصادی كشور موثر است؟

مشارکت کنندگان : بسیار زیاد: 27%، زیاد: 54%، متوسط: 10%، کم: 3%، خیلی کم: 3% ، بدون نظر: 3 %

بازدیدکنندگان: بسیار زیاد: 24%، زیاد: 32%، متوسط: 24%، کم: 12%، خیلی کم: 2% ، بدون نظر: 6 %